torsdag 12. januar 2017

Pop art

De siste månedene har vi jobbet med et såkalt "pop art"-prosjekt. Dette prosjektet gikk ut på å først finne inspirasjon av et ideal, og deretter ta bilder og gjøre om dette til en popart-poster.
Det første jeg gjorde var å velge mitt idol eller inspirasjonskilde, jeg valgte å ta utgangspunkt i Kim Kardashian. Grunnen til at jeg valgte nettopp Kim er fordi hun har en del særpreg som går på utseende. Under fotoprosessen valgte jeg å bruke Camilla som modell, rett og slett fordi hun har en del av de samme kjennetegnene som Kim. Når bildene var tatt valgte jeg ut ett, og dette bildet gjorde jeg om til pop art ved å legge på filter, farger og kontraster i redigeringsprogrammet Photoshop. Til slutt brukte jeg Adobe Illustrator til å lage en snakkeboble. Inni snakkeboblen valgte jeg å skrive "It's complicated" siden Kim Kardashian lever et hektisk liv som inkluderer mye drama og stress, og jeg vil derfor tørre å påstå at dette er en typisk Kim-replikk.
 Dette bildet av Kim Kardashian er det bildet jeg har valgt å ta utgangspunkt i.
 Dette er bildet før redigering.

Etter en rekke ulike varianter kom jeg til slutt fram til dette resultatet. Her har jeg fokusert mye på kontraster for å skape liv i bildet og framheve det som er viktigst.

-Ida

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar